IJsland Dag 15: Vlucht terug naar schiphol (EHAM)

Vandaag om 7:00 opgestaan om richting Kevlavik airport te gaan (ICAO: BIKF). Dit was nog aantal uur rijden. We zijn onderweg nog wel even gestopt om het linnenpakket in te leveren en vlak bij de luchthaven even de auto vol te tanken. Daarna de auto ingeleverd. Dit ging verder zonder problemen. Toen ingecheckt en onze koffers afgegeven. Daarna even een ontbijtje gekocht in het luchthaven gebouw. Daarna begon het wachten…

Rond 11:15 was er wat actie, ons vliegtuig taxiede naar de gate:

De vlucht  was op de terugweg ook vertraagd (net als de heen vlucht), gelukkig maar 15 min (WW446):

Na het boarden en een klein stukje taxien, stegen we op. We hebben nog een laatste blik op IJsland:

Onze tijd op IJsland zit er nu echt op.

Na een voorspoedige vlucht van ongeveer 3 uur kwamen we aan bij de kust van Nederland. We vlogen we een “downwind” via het noorden van amsterdam  richting het oosten, waar we schiphol al even vanuit ons raampje konden zien, daarna een “base leg” naar het zuiden met mooi uitzicht op Amsterdam:

Daarna geland op runway 27 waarschijnlijk een ILS approach. We taxieden weer naar dezelfde gate waar we ook vanaf vertrokken waren 15 dagen geleden.
Nadat we onze koffers hadden opgehaald hebben en nog wat gegeten te hebben zijn we naar de trein gelopen. Na een treinreis van iets meer dan een uur en een kort  taxi ritje zijn we thuis aangekomen. Onze vakantie zit er nu echt op…

IJsland is een erg mooi land, maar je moet wel van natuur houden. Het is een kruising van Lanzarote en Noorwegen, maar ik denk dat ik Noorwegen uiteindelijk toch mooier en afwisselender vond. Vooral het eerste stuk van IJsland was erg kaal. Maar het is wel voor herhaling vatbaar! Ik wil nog wel een keer terug, dan de dingen bekijken die we gemist hebben, en ook nog wat verder het binnenland in.

4 gedachtes over “IJsland Dag 15: Vlucht terug naar schiphol (EHAM)”

1. Dat is weer een geweldige vakantie geweest zo te zien.
    Wat een mooi land vooral die gletsjer meren.
    En wat zijn die puffins leuk he, prachtige foto’s heb je van ze gemaakt.
    Groetjes Cynthia.

2. Hi Cynthia,

Ja is mooi land en er zitten inderdaad wel paar mooie foto’s bij. Hoe was jouw vakantie in Noorwegen. Heb jij nog puffins of walvissen op de foto gekregen?

Groeten Ramon

1. 2 Potvissen gezien, maar daar hebben we wel echt flink naar moeten zoeken.
      En heel veel puffins, maar waren moeilijk te fotograferen, allemaal vliegend in de lucht omdat er heel veel zeearenden in de buurt waren.

Reageren niet meer mogelijk.