Valencia Dag 1

Vanmorgen zijn we om ongeveer 4:30 opgestaan. De taxi die ons naar het vliegveld in Eindhoven zou brengen was er om 5:15. Nadat we waren ingecheckt, zijn we gaan ontbijten. Boarding begon om 7:00. De (transavia)  vliegtuigen stonden al mooi op een rijtje:

Start-up en push-back was om ongeveer 7:30. We taxiden via L1, R1 en de parallel taxiway naar runway 03. Onderweg hadden we nog goed zicht op de vliegclub op Eindhoven waar ik (Ramon) ook lid van ben (eindhovense aeroclub motorvliegen EACM):

Na een take-off van 03 werd er initieel een ELSIK3J departure gevlogen.
Voordat we erg in hadden waren we al bij de Pyreneeën:
De vlucht was maar 2 uur, wat factor 6 korter is dan de vlucht naar Zuid-Afrika van de zomer.  De approach naar valencia was via ANETO AIRWAY A34 tot voorbij VOR MAELLA, daarna radar vectors tot final runway 30. Foto van Valencia op final:

Toen we onze koffer hadden zijn we met de metro en bus richting ons hotel Malcom and Barret gegaan. We konden al inchecken maar onze kamer was nog niet vrij. We konden onze koffer in het hotel laten om Valencia in te gaan.  We hebben eerst bij het hotel geluncht, lekker op het terrasje buiten want het is mooi weer.  Daarna zijn we naar city of arts and sciences (ciudad de las artes y las ciencias) gelopen, dit was een wandeling van ongeveer een half uur, over veelal mooie padjes:

We hebben daar wat rond gewandeld en gefotografeerd.

Toen zijn we terug gewandeld naar het hotel. Toen we daar aankwamen was onze kamer inmiddels gereed.

Daarna hebben we tijdje op de kamer gerelaxt. Om een uur of 7 in het hotel wat gegeten. De pasta met zeevruchten was veel te zout en weinig zeevruchten. De hamburger daar in tegen was wel goed te eten. In het restaurant hebben ze een groot video scherm waar de formule 1 op getoond werd.