Lanzarote Dag 5

Vandaag gaan we richting El Golfo. Onderweg daar naartoe stoppen we eerst bij Los Hervideros. Dit is een hele rotsige kust. De zee heeft grotten uit de rotsen gevreten en de golven slaan hier wild om zich heen.
los-hervideros

Daarna bij El Golfo gereden. Hier ligt een smaragdgroen kratermeer aan de voet van een enorme rotswand.
el-golfo

Een paar meter verderop heb je gitzwarte lavaklippen liggen, hier zijn we ook nog even naar toe gelopen.
Daarna even een kopje koffie gedronken op een terrasje in El Golfo direct aan de oceaan. Uitzicht vanaf terrasje:
uitzicht-vanaf-terrasje-el-golfo

Van daaruit zijn we een stukje gaan lopen op ruta del litoral. We liepen naar Playa del paso.
route-wandeling-kust-timanfaya

Het pad ging was over lava stenen en rotsen:
wandelpad-timanfaya

We zagen nog een mini “Hervideros”:
kleine-brug

Na een tijdje kwamen we bij de grens van het nationaal park:
grens-nationaal-park

Toen we bijna bij het strandje waren viel ik. Door de val had ik een snee/gat op mijn rechterooglid. Dus we zijn nadat het heftigste bloeden een beetje geminderd was terug gelopen naar de auto om naar een arts te gaan want het moest volgens mij wel gehecht worden. Ramon was bij een restaurant nog gaan vragen waar de dichtsbijzijnde arts was. Dit was in Playa blanca. Dus we zijn daar naar toe gereden. Bij de arts aangekomen werd ik meteen geholpen. Het moest inderdaad gehecht worden. Er gingen 4 hechtingen in en mijn schaafwonden op armen en benen werden schoon gemaakt. Ik kreeg ook nog een tetanusinjectie omdat dit al lang was geleden. De dag erop moest ik weer voor controle komen.
We zijn na aankomst in het hotel nog wat gaan drinken in de chill out zone, we hadden een mooie zonsondergang: